A keni lexuar ndonjëherë diçka dhe nuk ju është kujtuar asnjë fjalë? Një strategji për të ndihmuar fëmijët të mbajnë mend atë që lexojnë.

Shpesh, kur fëmijët përfundojnë një detyrë, ata mbajnë mend shumë pak nga ato që lexojnë. Kjo është veçanërisht e vërtetë kur lexoni materiale jofiktive të tilla si një artikull i studimeve shoqërore ose një libër shkollor. Nëse materiali është konfuz ose nuk është interesant për ta, mund të jetë e vështirë ta mbajnë mend.

Sot do të doja të përqëndrohesha në një strategji të thjeshtë të të kuptuarit të leximit për t’i ndihmuar fëmijët të përpunojnë dhe mbajnë mend atë që lexojnë.

Pra, si t’i ndihmojmë fëmijët që kanë vështirësi të kujtojnë atë që lexojnë?

Mënyra më e mirë për t’i mësuar fëmijës strategjitë e të kuptuarit të leximit është përdorimi i librave që ata pëlqejnë.

Pasi të keni marrë një pjesë letrare tërheqëse, ju duhet vetëm të mbani mend katër fjalë.

*** Lexo-Shiko Kopertinën-Kujto-Ritrego

Kjo strategji e të kuptuarit të leximit do ta ndihmojë fëmijën të mësojë të përqëndrohet në atë që po lexon.

Funksionon  mirë për çdo lexues të rrjedhshëm, nga klasa e parë deri në shkollën e mesme. Unë e përdor këtë strategji edhe me fëmijët e mi.

E dija që kjo strategji do të ishte një aktivitet i mrekullueshëm veror për ta mbajtur trurin e tyre të mprehtë para se të fillonte klasën e dytë në vjeshtë.

Si të mësoni me mënyrën Lexo-Shiko Kopertinën-Kujto-Ritrego?

Si gjithmonë, modeli i parë.

  1. Lexoni një pjesë të shkurtër me zë të lartë.
  2. Mbuloni atë që lexoni me dorë.
  3. Mendoni me zë të lartë ndërsa mbani mend atë që lexoni.
  4. Ritregoni atë që sapo lexuat.

Tani jepini fëmijës një shans ta provojë.

Fëmija mund të mos mbajë mend asgjë nga leximi i parë. Bëjeni atë të lexojë përsëri pjesën. Nëse ende nuk mund të mendojë për diçka për të thënë, jepini sugjerime duke i bërë pyetje të thjeshta rreth asaj që lexoi.

Në disa pika të këtij ushtrimi, fëmija thjesht mund të recitojë fjalinë e fundit që ka lexuar në vend që të japë pikat kryesore. Kur të ndodhë kjo, mund të jetë që materiali të ishte shumë i vështirë për ta kuptuar nga fëmija. Kthehuni dhe diskutoni fjalët kyçe të fjalorit, si dhe konceptet. Pastaj lexojeni atë me zë të lartë dhe nxiteni fëmijën ta ritregojë.

Ju mund të zbuloni se fëmija është rezistent ndaj këtij aktiviteti (në fund të fundit është shumë punë!). Unë nuk po premtoj se fëmija ose studentët do ta duan këtë, dhe nuk pres që ata ta praktikojnë atë vetë pa qënë ju atje që të insistoni në të. Por me mundësinë e përsëritur për të praktikuar këtë strategji me një prind, mësues, mësues ose shok klase, të kuptuarit e leximit të fëmijës do të përmirësohet në mënyrë të qëndrueshme.